13 Haziran 2007 Çarşamba

*ÖNCÜ BİR ÖZEL EFEKT UZMANI GORDON J. SMITH

Geçtiğimiz yaz, önemli fantastik filmlere yaptığı çalışmalarla bu alanın uzmanlarından biri haline gelen GORDON J. SMITH kızıyla İstanbul'a gelmiş, Türkiye'deki özel efekt konusunda öncü stüdyo olan Dükkan-ül Hayal'i ziyaret etmiş ve İstanbul'u gezmişti. Dükkan-Ül Hayal'den eski dostum sevgili Emir, sanatçının İstanbul'a geldiğini, tanışmak isteyip istemediğimi sormuş, ben de hemen heyecanla kabul etmiştim. Beyoğlu'nda buluşulmuş, keyifle rakılar içilmiş, muhabbetler edilmişti.
Near Dark (Kathryn Bigelow-1987), Stephen King's Graveyard Shift (Ralph S. Singleton-1990), Jacob's Ladder (Adrian Lyne-1990), Platoon (Oliver Stone-1986) ve X-Men (Bryan Singer-2000) gibi filmlerinden tanıdığım ve sevdiğim bu usta ile karşılıklı sohbet çok keyifli olmuştu... Üstad bir yığın "Gore" ve "Splatter" tarzı efekt yapmasına karşın, bu tarz filmleri hiç sevmediğini, hatta nefret ettiğini söylemişti. Meslek olarak yapmak zorunda olduğunu belirtmişti. Çok şaşırmıştım... Ama sanatçı neşeli muhabbetiyle beni bir kez daha kendine hayran bırakmıştı. Çokça da Oliver Stone ile çalışmış olan Gordon J. Smith, yeniden gelmek üzere ertesi gün İstanbul'dan ayrılmıştı... Gitmeden önce de bana yukarıda bir sayfasını gördüğünüz portfolyosunu imzalayarak, paha biçilmez bir armağan bırakmıştı...
Usta ile ilgili bazı detaylar için aşağıdaki linkleri tıklayabilirsiniz...


Fotolar:
En üst: X-Men
Üst: Jacobs Ladder
Alt: Stephen King's Graveyard Shift
En alt: JFK

GORDON J. SMITH'in çalıştığı bazı filmler...






Hiç yorum yok: